sublinhar

segunda-feira, maio 09, 2005

(post circular n.º 3)

Tupi, or not tupi that is the question.
Oswald de Andrade - Manifesto Antropofágico

Eat

Ergo-me pederasta apupado de imbecis,
divinizo-Me Meretriz, ex-libris do Pecado,
e odeio tudo o que não Me é por Me rirem o Eu!
Satanizo-me Tara na Vara de Moisés!
O castigo das serpentes é-me riso nos dentes,
Inferno a arder o Meu cantar! (...)
Tu, que te dizes Homem! (...)
Vai vivendo a bestialidade na Noite dos meus olhos,
vai inchando a tua ambição-toiro
'té que a barriga te rebente rã. (...)
Hei-de, entretanto, gastar a garganta
a insultar-te, ó besta! (...)
Tu chegas sempre primeiro...
Eu volto sempre amanhã...
Agora vou esperar que morras. (...)
Ah! Que eu sinto claramente que nasci
de uma praga de ciúmes.
Eu sou as sete pragas sobre o Nilo
e a alma dos Bórgias a penar!
Almada - A Cena do Ódio (Excerto)

Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sing a song.Sin


I philosophy
Possibly speak tongues
Beat drum, Abyssinian, street Baptist
Rap this in fine linen, from the beginning
My practice extending across the atlas
I begat this
Flipping in the ghetto on a dirty mattress
You can't match this rapper slash actress
More powerful than two Cleopatras
Bomb graffiti on the tomb of Nefertiti
MCs ain't ready to take it to the Serengeti
My rhymes is heavy like the mind of sister Betty (Betty Shabazz!)
L-Boogie spars with stars and constellations
Then came down for a little conversation
Adjacent to the king, fear no human being
Roll with cherubims to Nassau Coliseum
Now hear this mixture, where Hip Hop meets scripture
Develop a negative into a positive picture
Lauryn Hill and The Fugees - Everything is Everything

Everything


Helio Tarallo - Tropicália; autor desconhecido (retirado de http://www.zivil.de/)

0 Comentários:

Enviar um comentário

Subscrever Enviar feedback [Atom]



<< Página inicial